NLP-FÖRENINGEN

Integritetspolicy NLP-föreningen

PRIVACY POLICY - NLP-FÖRENINGEN I SVERIGE

1. INSAMLING AV PERSONLIG INFORMATION

NLP-föreningen samlar endast in information vid tre tillfällen.

• Vid köp av medlemskap i föreningen samlar vi in namn, adress, telefonnummer och e-post. Syftet är att kunna kommunicera kring föreningens aktiviteter och erbjudanden genom bl a vårt nyhetsbrev samt för dokumentation av verksamheten.

• Vid köp​ av biljett till event i föreningens regi samlar vi in namn och e-post. Detta i syfte att kunna kommunicera kring eventet.

• Vid prenumeration på vårt nyhetsbrev samlar vi in namn och e-post i syfte att kunna skicka nyhetsbrevet till dig.

2. LAGRING AV PERSONLIG INFORMATION

Information kring medlemskap lagras både på:

• Säker server hos Ticket Tailor där medlemskap införskaffas,

• Säker server hos WIX där vårt aktuella medlemsregister finns samt administration av medlemsmaterial och nyhetsbrev.

• Vårt egna medlemsregister i Google Drive.

Information kring event lagras på en säker server hos Ticket Tailor där biljett till eventen införskaffas.

Information kring nyhetsbrev lagras på säker server hos WIX.

3. LAGRINGSTID OCH SYFTE

• Ticket Tailor och WIX: Informationen sparas 1 år efter utgånget avtal i syfte att förenkla hanteringen av medlemmar, medlemskap och kommunikation.

• Google Drive: Informationen sparas 5 år efter avslutat avtal i vårt medlemsregister i syfte att få en dokumentation kring föreningens utveckling samt förenkla hantering av återvändandande medlemmar.

• Beträffande nyhetsbrev sparas informationen tills prenumerationen avbryts.

4. DELNING AV PERSONLIG INFORMATION

NLP-föreningen kommer aldrig att dela, sälja eller hyra ut din personliga information till tredje part utan ditt medgivande.

5. DATASKYDDSRÄTTIGHETER

Du har alltid fullständiga rättigheter till din personliga information. Detta innebär att du är fri att begära tillgång till, korrigera eller radera din personliga information.

6. ÄNDRINGAR I INTEGRITETSPOLICYN

NLP-föreningen lovar att alltid se till att ha den senaste revisionen av integritetspolicyn tillgänglig på denna sida.

7. KONTAKT

Om du undrar över något eller vill komma i kontakt med oss av annan orsak är du varmt välkommen att maila oss på info@nlpforeningen.se